dinsdag 15 februari 2011

15 februari

15 februari

Een dinsdag, een dag, een datum, zoals zo velen.

Maar toch blijft het raar, net als oud op nieuw, dat je dan een jaar terugkijkt en je realiseert wat je hebt gedaan in de afgelopen 12 maanden.
De 15e dus, vandaag 6 maanden geleden om 15.00 uur overleed mama.
Het blijft nog steeds zo vreemd, dat zal ook altijd wel zo blijven, dan zie je iemand die qua postuur op haar lijkt, met eenzelfde rode jas aan en dan denk je; Hé, daar fietst mama…

Tja, ons moeder, als je een rouwadvertentie leest met geboren in 1933 en overleden in 2010, denk je nu niet meteen van, goh, die is nog jong…
Maar dat was ze wel, mama was zo’n enorme sterke vrouw, met voor zoveel mensen iets te bieden.
Ze gaf les op de naaimachine aan een clubje dames van ongeveer mijn leeftijd, niet alleen omdat ze dat leuk vond.
Maar ook om de ‘feeling’ te houden met de ‘jeugd van tegenwoordig’ .
Ze liep en fietste menigeen stront voor hun ogen, ook al waren ze 30 jaar jonger dan zijzelf was.
Als ze met papa op vakantie was werd ze (en papa ook trouwens) minimaal 10 jaar jonger geschat.
6 maanden, en wat is er allemaal wel niet gebeurd zeg, ongelooflijk…

Afgelopen week zei ik al dat ik door de voorselectie heen was, en vrijdag had ik dus de sollicitatie. Aangezien ik al gehoord had dat het erg lastig was om daar binnen te komen, bij dat bedrijf, ging ik er open in.
En dat wierp zijn vruchten af, ze waren zo enthousiast dat ik meteen werd aangenomen, ik hoefde zelfs geen mailtje meer af te wachten!
Goed nieuws dus!

Ik heb aangegeven dat ik door mijn ervaring in Ierland, waar heb ik vroeger ook heb gewoond, het liefste daar ervaring op zou doen als reisleider.
Aangezien ze daar nog niemand op ingepland hadden, zal ik die waarschijnlijk ook wel gaan doen; 2 á 3- 14daagse rondreizen door Ierland met een gezelschap van max. 8 personen.

Toen ik vrijdag, na een paar biertjes en felicitaties naar huis fietste, beeldde ik me de reis naar Ierland al in, heerlijk, buiten, kamperen, avontuur en een leuke groep mensen.
Één ding past daar absoluut niet bij, en dat is een reisleider die rookt, als ik die reis zou doen, of eentje soortgelijks, zou ik dat heel raar vinden…



Het zijn actieve reizen, maar verder ook ongeacht dat, ik moet ook gewoon stoppen. Vandaag is dag 4, en het gaat me lukken ook, zeker omdat ik gisteren met een hardloopschema ben begonnen en ik dat wel zo enorm lekker vond!
De intenties zijn in ieder geval goed dus, nu moet ik het nog volhouden, en eerlijk, meestal ga ik na een maand of 6 weer de spreekwoordelijke boot in.
Nu niet.
Iets met een datum, en een belofte al wat langer geleden, en, hoop ik, with a little help from my friends, en wat steun van daarboven.
Moet lukken, komt goed zou Fem zeggen, en ik voel de trap onder m’n kont van mama al…

Zo, en nu maar weer aan de studie, nog één dagje school donderdag en daarna een paar weken vrij.
En dan zal ik vanmiddag maar weer eens een rondje bossen doen, even de gedachten bij mama, even langs ‘Fems Boom’ en misschien als beloning ’n trappist bij de Hut van Mie Pils.

Houdoe,
Harm

2 opmerkingen:

  1. mooi en goed bezig man!! Keep going!!!

    Yes you can!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Top en blijven doorgaan. Overigens niet stoppen, maar niet meer beginnen is een stuk makkelijker te handelen... Heb ik 8 jaar geleden ook gedaan. Rookte 2 tot 2 pakjes per dag ;)

    BeantwoordenVerwijderen