maandag 27 december 2010

27 december

Maandag 27-12

De kerst is van 2010 is weer voorbij.
En ondanks kerstavond, toen ik me zo ontzettend slecht voelde, is de rest van deze kerst voorbij gevlogen.

Zaterdagochtend naar papa geweest, ik vind het knap hoe hij zich staande houdt momenteel. Daar haal ik dan wel weer wat kracht uit!
We zijn heerlijk wezen wandelen, door de sneeuw en in de zon.
Een ‘trip down memory lane’ voor mij.
Over de Hurken in Aalst en via het Achtereind en de bossen weer terug.
Mijn jeugdvriend zijn ouders, zijn vader is inmiddels al weer jaren geleden overleden, hebben daar een weiland aan de rivier de Tongelreep. Vroeger gingen we daar altijd spelen, zo’n goede 30 jaar geleden.
Klommen we op de ‘kromme boom’ en sprongen dan het water in.
Het hutje, waar het paard altijd stond, staat er nog.
Weliswaar scheef, en flink aangetast, maar erg leuk om te zien.
Thuis nemen we een traditioneel, maar erg droog stukje kerstbrood met een kop koffie, hebben we verdiend.
Papa redt het allemaal wel zegt hij, en ik ga naar huis en daarna verder voor de volgende afspraak.

Eten bij Margot en Jacques, de moeder van Marieke en haar vriend.
Samen met de zus, zwager en nichtje van Marie, en de twee honden natuurlijk niet vergeten, in het verleden mijn beste dierenvriendjes.
Een kleine toelichting; Marieke was een jaar of acht geleden mijn vriendin, na drie jaar hebben we de relatie verbroken, wat niet altijd zo makkelijk was.
Maar, we zijn in loop der tijd weer erg goede vrienden geworden, en ook ben ik, blijkbaar, nog meer dan welkom in haar ouderlijk huis!
En zo was het ook, super gezellig, fantastisch eten en waanzinnig heerlijke wijnen. Marieke moest nog wat voorbereiden voor het diner, en uiteindelijk heb ik het dessert, cheesecake, gemaakt, en die was nog lekker ook!
Al met al een topavond dus!

Zondag, tweede kerstdag.
Ik kan het heel kort houden.
Heb vandaag de foto gekregen waar ik samen met de Opposites opsta, de fuck 2010 foto van het concert van afgelopen maandag. Vet, dope, cool!



Ben ‘s middags heen en weer naar de Hut van Mie Pils gelopen, inmiddels een dagelijks uitje aan het worden, en daar één trappist gedronken.
Thuis een boterham gegeten en daarna meteen in slaap gevallen, ergens tussen 23.00 uur en 01.00 nog even wakker gelegen, maar inmiddels is het maandagochtend.
Dat was het dan, de kerst 2010…

Vandaag is het vier weken geleden dat je overleed lieve Fem, ik geef nog steeds een kus op je foto als ik wakker ben, en er staan in de bossen overal hartjes in de sneeuw voor jou…
Ik ontkom niet aan de vraag voor mezelf hoe deze kerst zou zijn gegaan als je nog leefde…
Was het…
Zouden we…
Hadden we…
Of misschien wel niet…
Ik zal het nooit weten…




Geen opmerkingen:

Een reactie posten