donderdag 9 december 2010

8 december

8 december

Werd vannacht om 04.00 uur wakker, met een liedje in mijn hoofd.
Rhianna met under my umbrella…Snap er niets van, dat is toch niet echt waar ik op zat te wachten?
Nu, deze ochtend realiseer ik me dat dat nummer ook een hitje is geweest van The Baseballs, van wie je 5 november hun concert nog hebt gezien.
Ik vraag me echt af hoe dat allemaal werkt in zo’n hersenpan.
Allemaal dingen uit het onderbewuste, of lag ik te dromen?
Het antwoord zal wel niet komen ben ik bang.

Op twitter veranderd iedereen z’n foto in iets kerstachtigs, ik ga daar niet aan mee doen. Voor mij geen kerst dit jaar, ook geen kerstboom, hoe sfeervol ik dat ook altijd vind.
Kerst is van samenzijn, in donkere dagen.
We hebben het er een tijd geleden nog over gehad, jij zou wel een kerstboom opzetten, lekker kitsch natuurlijk. Ik moest lachen om je.
Verder gaf je niets om kerst, je wist het ook nog niet, wat je die dagen zou gaan doen.
Ik ook niet, zal er wel voor papa moeten zijn, maar die heeft tot op heden ook nog geen idee.
Er komt een tweet voorbij van iemand die ook allemaal geen zin heeft in deze maand, iemand die hoopt dat het snel januari is.
Ik antwoord met; ik ook,  ‘en dan januari 2012, of 13, of 14’.

Het is moeilijk keuzes te maken als dat überhaupt zou kunnen, zou ik dan nog even bij je willen zijn, even terug in de tijd met alles wat ik nu weet.
Of misschien een heel stuk vooruit, het leven weer opgepakt, en met wat minder verdriet…
Want dat ook dit gaat slijten en een plaatsje krijgt is zo.
Niet voor te stellen nu.
En hoe lang gaat dat nog duren?

Eindelijk wat gedaan vandaan, het fornuis een beurt gegeven, afwas, en tig lege flessen naar de glascontainer gebracht…Eindelijk.
Gaf een goed gevoel, opgeruimd staat netjes.
Toen ik terug liep realiseerde ik me pas dat er een paar lege wijnflessen tussen zaten van waarvan we de inhoud samen hebben gedronken.
Een Spaanse Reserva van een mooi jaar, ik kan me nog wat jaloerse mensen herinneren.
Tja, met al die onbelangrijke dingen die je dus doet is er wel ergens weer een link naar jou toe. Geeft helemaal niets, de herinnering doet pijn maar het voelt momenteel wel oké op de een of andere manier…

Misschien dat ik m’n twitteraccount vandaag wel delete, 11.500 tweets ongeveer, waarvan er zeker 2000 naar Fem zijn verstuurd…
Ben er klaar mee, een nieuwe account ga ik maken. Zonder al die ‘ramptoeristen’ van de afgelopen tijd…
#twexit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten